Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


SR modellek

SR 1

A bicikli külső igazi segédmotort rejt magában, ezt a pedál is teljes mértékben alátámasztja. 1955-ben kezdték gyártani a 60-as évek elejéig gyártották ezt a típust. 50ccm hengere mindössze 1,5 Le-s volt!!! A pedál miatt csak kormányváltós lehetett és 2 sebességes volt. A blokk még az Mz művekben készült.
Típusleírás: SR1



Motortípus: RH50 Pedalkickstarter
Működési elv: kétütemű
Legnagyobb teljesítmény: 1,5 Le \ 5000
Legnagyobb forgató nyomaték:
Tüzelőanyagfogyasztás: 1,4-1,6 l \ 100km
Hengerfurat: 38 mm
Dugattyűlöket: 42 mm
Lökettérfogat: 49,6 ccm
Kompresszióviszony: 6:1
Kenés: Tüzelőanyagolajozás
Hűtés: léghűtés (menetszél)
Gyújtási ídőpont:
Gyújtógyertya:
Gyújtógyertya hézag:
Porlasztó típus: NKJ-121-1
Üresjárási levegőcsavar:
Tűhelyzet:
Légszűrő:
Tengelykapcsoló:
Kapcsolómű kivitele:
Fokozatok száma: 2
Hajtólánc:
Abroncsozás:
Abroncs levegőnyomása elöl:
Abroncs levegőnyomása hátul:
Rugózás elől:
Rugózás hátul:
Csillapítás elöl:
Csillapítás hátul:
Tüzelőanyagtartály űrtartalma: 4,5 L
Olajmennyiség a hajtóműben: 0,5 L
Olajfajta: motor vagy hajtóműolaj
Olajmennyiség a teleszkópvillában:
Olajfajta:
Üressúly:
Hasznossúly:
Legnagyobb megengedett sebesség: 45 km\h
Ülőhelyek száma: 1
Legkisebb fordulókörátmérő:

SR 2

Ez két verzióban készült, az egyik ugyanolyan blokkal, mint az SR1 csak nagyobb tankkal és más felnimérettel(23 col helyett 26 lett) és kevésbé bringásabb külsőt kapott. Az SR2E már motorikusan fejlesztve volt, mert ez 1,8Le volt. Az utazási körülmények javultak rajta a "lábvédő" borítás miatt(menetszél) és az ülésben toll volt. Lábvédő, csak az SR2-őn volt.
Típusleírás: SR2



Motortípus:
Működési elv:
Legnagyobb teljesítmény: 1,8 LE 5500 fordulat/percnél
Legnagyobb forgató nyomaték:
Tüzelőanyagfogyasztás:
Hengerfurat: 38 mm
Dugattyűlöket: 42 mm
Lökettérfogat: 47,6 ccm
Kompresszióviszony: 7,8:1
Kenés:
Hűtés:
Gyújtási ídőpont:
Gyújtógyertya: M14/240
Gyújtógyertya hézag:
Porlasztó típus: NKJ 121-4
Üresjárási levegőcsavar:
Tűhelyzet:
Légszűrő:
Tengelykapcsoló:
Kapcsolómű kivitele:
Fokozatok száma: 2
Hajtólánc:
Abroncsozás: 2,25x23R
Abroncs levegőnyomása elöl:
Abroncs levegőnyomása hátul:
Rugózás elől:
Rugózás hátul:
Csillapítás elöl:
Csillapítás hátul:
Tüzelőanyagtartály űrtartalma:
Olajmennyiség a hajtóműben:
Olajfajta:
Olajmennyiség a teleszkópvillában:
Olajfajta:
Üressúly: 48 kg
Hasznossúly: 145 kg
Legnagyobb megengedett sebesség: 40 km/h
Ülőhelyek száma:
Legkisebb fordulókörátmérő:
 

SR 2 e

Típusleírás: SR2e



Motortípus: RH50 Pedalkickstarter
Működési elv: kétütemű
Legnagyobb teljesítmény: 1,5 Le \ 5000
Legnagyobb forgató nyomaték:
Tüzelőanyagfogyasztás: 1,4-1,6 l \ 100km
Hengerfurat: 38 mm
Dugattyűlöket: 42 mm
Lökettérfogat: 49,6 ccm
Kompresszióviszony: 6:1
Kenés: Tüzelőanyagolajozás
Hűtés: léghűtés (menetszél)
Gyújtási ídőpont:
Gyújtógyertya:
Gyújtógyertya hézag:
Porlasztó típus: NKJ-121-1
Üresjárási levegőcsavar:
Tűhelyzet:
Légszűrő:
Tengelykapcsoló:
Kapcsolómű kivitele:
Fokozatok száma: 2
Hajtólánc:
Abroncsozás:
Abroncs levegőnyomása elöl:
Abroncs levegőnyomása hátul:
Rugózás elől:
Rugózás hátul:
Csillapítás elöl:
Csillapítás hátul:
Tüzelőanyagtartály űrtartalma: 4,5 L
Olajmennyiség a hajtóműben: 0,5 L
Olajfajta: motor vagy hajtóműolaj
Olajmennyiség a teleszkópvillában:
Olajfajta:
Üressúly:
Hasznossúly:
Legnagyobb megengedett sebesség: 45 km\h
Ülőhelyek száma: 1
Legkisebb fordulókörátmérő

S R4-1 Spatz(Veréb)
 

Az SR2 továbbfejlesztéséből 64-ben kezdték gyártani. Először ezt is pedálosra csinálták és utána nem volt igény a pedálra így lett ebből is berugós. A tankja és az ülése is egészen megváltozott az elődeihez képest, de a blokk az SR2E-é maradt, míg a lámpákat a Schwalberől kapta. Az SR1-2 blokkos szériából ennek volt toronymagasan a leginkább motor külseje a tank és az ülés miatt.
Típusleírás: SR4-1 (SPATZ)



Motortípus: M52 KH (SÖ4-1P/K)
Működési elv: kétütemű Otto-motor
Legnagyobb teljesítmény: 2,3 Le (1,7 kW) 5250rpm - 2,1 Le (1,57kW) 5400rpm
Legnagyobb forgató nyomaték:
Tüzelőanyagfogyasztás: 2,3 (2,5) L\100 km
Hengerfurat: 39,5 (38) mm
Dugattyűlöket: 40 (42) mm
Lökettérfogat: 49,6 (47,6) ccm
Kompresszióviszony:
Kenés: Tüzelőanyagolajozás 1:33 (1:25)
Hűtés: léghűtés
Gyújtási ídőpont:
Gyújtógyertya: M14-240
Gyújtógyertya hézag: 0,4 mm
Porlasztó típus: NKJ-134-3
Üresjárási levegőcsavar:
Tűhelyzet:
Légszűrő:
Tengelykapcsoló:
Kapcsolómű kivitele:
Fokozatok száma: 2
Hajtólánc:
Abroncsozás: 2,27-16R
Abroncs levegőnyomása elöl:
Abroncs levegőnyomása hátul:
Rugózás elől:
Rugózás hátul:
Csillapítás elöl:
Csillapítás hátul:
Tüzelőanyagtartály űrtartalma: 8,5 L
Olajmennyiség a hajtóműben:
Olajfajta:
Olajmennyiség a teleszkópvillában:
Olajfajta:
Üressúly: 68 kg
Hasznossúly: 180 kg
Legnagyobb megengedett sebesség: 50 km/h
Ülőhelyek száma: 1
Legkisebb fordulókörátmérő

S R4-2 Star(Seregély)
 

A Start a Spatzcal párhuzamosan fejlesztették, de ezt már sokkal sportosabbra és 2 személy számára is alkalmassá téve. A Simsonnál törekedtek az olcsóságra így motorikusan a Scwalbéből kapta a blokkot, az elektronikát, a lámpákat, kipufogót. 7 hónappal a Spatz megjelenése után nagyon úgy tűnt, hogy megállíthatatlan fejlődés indul el a gyárnál.
Típusleírás: SR4-2(STAR)



Motortípus: M53 KF (M53/1 KF)
Működési elv: kétütemű Otto-motor
Legnagyobb teljesítmény: 3,4 Le (2,5 Kw) \ 5750-6500 rpm
Legnagyobb forgató nyomaték: 4,5 Nm \ 5000 rpm
Tüzelőanyagfogyasztás: 2,1-2,2 l\100km
Hengerfurat: 39,5 mm
Dugattyűlöket: 40 mm
Lökettérfogat: 49,6
Kompresszióviszony: 9,5:1
Kenés: Tüzelőanyagolajozás 33:1 40:1 (91-es normálbenzin + 2-T motorolaj)
Hűtés: Léghűtés, a forgattyústengelyről ventillátorral (turbóhűtés)
Gyújtási ídőpont: 1,5 mm felső holtpont előtt
Gyújtógyertya: Isolator MM 14-240
Gyújtógyertya hézag: 0,4 mm
Porlasztó típus: NKJ-134 vagy 16N1-6
Üresjárási levegőcsavar: 2...3 fordulatnyira nyitva
Tűhelyzet: 2. slitz
Légszűrő: nedves légszűrő
Tengelykapcsoló: Olajfürdős, 4 tárcsás
Kapcsolómű kivitele: mech. ékkapcsoló
Fokozatok száma: 3
Hajtólánc: 086-1-110 szimpla görgőslánc
Abroncsozás: 20 x 2,75
Abroncs levegőnyomása elöl: 150 kPa
Abroncs levegőnyomása hátul: 180-250 kPa
Rugózás elől: Earles villa
Rugózás hátul: hosszóhimba rugóslábakkal
Csillapítás elöl: dörzsbetétes rugóstagok
Csillapítás hátul: dörzsbetétes rugóstagok
Tüzelőanyagtartály űrtartalma: 8,5 l
Olajmennyiség a hajtóműben: 0,4 l
Olajfajta: MDM nyári vagy téli motorolaj 60mm2/s (60 cSt) 50 C-nál
Olajmennyiség a teleszkópvillában: ?
Olajfajta: 46mm2/s (46cSt) 50 C-nál
Üressúly: 73 kg
Hasznossúly: 157 kg
Legnagyobb megengedett sebesség: 60 km\h
Ülőhelyek száma: 2
Legkisebb fordulókörátmérő: 3,8 m


S R4-3 Sperber(Karvaly)
 

Rengeteg kelet-német fiatal akart önállóan motort. Erre a Simson 1966-ban egy újabb típussal reagált. A külseje a Starból és a Spatzbóé lett összehozva. Hosszabb ülést tettek, rá a 2 személy végetti kényelemből. Hogy a 2 személyt gond nélkül elbírja, új motort kapott ami 4,6Le-s volt és már 4 sebességes!! Az új hengerből adódóan nőtt a végsebessége 75-re.
Típusleírás: SR4-3 (SPERBER)



Motortípus: M54 KF
Működési elv: kétütemű Otto-motor
Legnagyobb teljesítmény: 4,6 Le (3,4 Kw) \ 6750 rpm
Legnagyobb forgató nyomaték: 5,5 Nm \ 5800 rpm
Tüzelőanyagfogyasztás: 3,2 l\100km
Hengerfurat: 39,5 mm
Dugattyűlöket: 40 mm
Lökettérfogat: 49,6
Kompresszióviszony: 9,5:1
Kenés: Tüzelőanyagolajozás 33:1 40:1 (91-es normálbenzin + 2-T motorolaj)
Hűtés: Léghűtés
Gyújtási ídőpont: 1,5 mm felső holtpont előtt
Gyújtógyertya: Isolator MM 14-260
Gyújtógyertya hézag: 0,4 mm
Porlasztó típus: 16N1-3
Üresjárási levegőcsavar: 2...3 fordulatnyira nyitva
Tűhelyzet: 2. slitz
Légszűrő: nedves légszűrő
Tengelykapcsoló: Olajfürdős, 4 tárcsás
Kapcsolómű kivitele: mech. ékkapcsoló
Fokozatok száma: 4
Hajtólánc: 086-1-110 szimla görgőslánc
Abroncsozás: 2,75 x 16R
Abroncs levegőnyomása elöl: 150 kPa
Abroncs levegőnyomása hátul: 180-250 kPa
Rugózás elől: Earles villa
Rugózás hátul: hosszúhimba rugóslábakkal
Csillapítás elöl: olajcsillapítás teleszkóprugókkal
Csillapítás hátul: olajcsillapítás teleszkóprugókkal
Tüzelőanyagtartály űrtartalma: 8,5 l
Olajmennyiség a hajtóműben: 0,4 l
Olajfajta: MDM nyári vagy téli motorolaj 60mm2/s (60 cSt) 50 C-nál
Olajmennyiség a teleszkópvillában: ?
Olajfajta: lökésgátló olaj 46mm2/s (46cSt) 50 C-nál
Üressúly: 80 kg
Hasznossúly: 260 kg
Legnagyobb megengedett sebesség: 75 km\h
Ülőhelyek száma: 2
Legkisebb fordulókörátmérő: 3,8 m

 

S R4-4 Habicht(Héja)
 

A Sperberre számított nagy érdelkődés elmearadt, mert ahhoz motoros ismeretek és nagyobb jogosítvány kellett. Ezért láttak munkához, nem először és nem is utoljára a Simson mérnökök, hogy egy kisebb variánsát építsék meg a Sperbernek. Külsőleg rendkívül hasonlított az elődjéhez, de Star motorja volt, de 4 sebességgel. Ez a motor hihetetlen gyorsan fogyott, ez betudható az új modernebb gyújtótekercsnek és a jobb erősebb fényszóróknak is. A típust 72-75-ig építették, ez volt a legmodernebb és a legutolsó tagja a madárszériának.
Típusleírás: SR4- (HABICHT)



Motortípus: M54 / 11 KF
Működési elv: kétütemű Otto-motor
Legnagyobb teljesítmény: 3,4 Le (2,5 Kw) \ 5750 rpm
Legnagyobb forgató nyomaték: 4,5 Nm \ 5800 rpm
Tüzelőanyagfogyasztás: 2,8 l \ 100km
Hengerfurat: 39,5 mm
Dugattyűlöket: 40 mm
Lökettérfogat: 49,6
Kompresszióviszony: 9,5:1
Kenés: Tüzelőanyagolajozás 33:1 40:1 (91-es normálbenzin + 2-T motorolaj)
Hűtés: Léghűtés, a forgattyústengelyről ventillátorral (turbóhűtés)
Gyújtási ídőpont: 1,5 mm felső holtpont előtt
Gyújtógyertya: Isolator MM 14-240
Gyújtógyertya hézag: 0,4 mm
Porlasztó típus: 16N1-6
Üresjárási levegőcsavar: 2...3 fordulatnyira nyitva
Tűhelyzet: 2. slitz
Légszűrő: nedves légszűrő
Tengelykapcsoló: Olajfürdős, 4 tárcsás
Kapcsolómű kivitele: mech. ékkapcsoló
Fokozatok száma: 4
Hajtólánc: 086-1-110 szimla görgőslánc
Abroncsozás: 2,75 x 16R
Abroncs levegőnyomása elöl: 150 kPa
Abroncs levegőnyomása hátul: 180-250 kPa
Rugózás elől: Earles villa
Rugózás hátul: hosszóhimba rugóslábakkal
Csillapítás elöl: olajcsillapítás teleszkóprugókkal
Csillapítás hátul: olajcsillapítás teleszkóprugókkal
Tüzelőanyagtartály űrtartalma: 9,5 l
Olajmennyiség a hajtóműben: 0,4 l
Olajfajta: MDM nyári vagy téli motorolaj 60mm2/s (60 cSt) 50 C-nál
Olajmennyiség a teleszkópvillában: ?
Olajfajta: lökésgátló olaj 46mm2/s (46cSt) 50 C-nál
Üressúly: 78,5 kg
Hasznossúly: 260 kg
Legnagyobb megengedett sebesség: 60 km\h
Ülőhelyek száma: 2
Legkisebb fordulókörátmérő: 3,8 m